|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIV / PPZD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIV
/
PPZD
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Počítačová podpora zpracování dat
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
5 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je představit studentům různé programové prostředky pro zpracování dat.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet - získání min. 50% bodů ze semestrální práce
Mezní termín získání zápočtu je:
- LS - 31.5. daného akademického roku ve 14:00
- ZS - 31.1. daného akademického roku ve 14:00
Zkouška - kombinovaná min. 50% bodů
Z důvodu průběžné aktualizace předmětu je pro získání zápočtu při opakovaném zapsání předmětu (viz SZŘ čl. 24 odst. 3) nutné souhlasné vyjádření garanta předmětu.
Upozornění:
Termíny a forma ověřování splnění požadavků mohou být upraveny s ohledem na opatření vyhlášená v souvislosti s vývojem epidemiologické situace v ČR.
|
Obsah
|
1. Základní pojmy počítačů a programování; programy a programovací jazyky; konvence a komentáře; datové typy
2. Analýza problémů, algoritmizace
3. Proměnné, přiřazení, operátory, matematické výpočty
4. Návrh řešení problému, ověřování správnosti programu
5. Řidicí struktury (podmíněné větvení, cyklus)
6. Testování a hledání chyb
7. Opakované využití kódu - funkce, procedury
8. Způsoby uložení informací, pole, seznamy
9. Zpracování textové informace
10. Práce se soubory
11. Využití externích knihoven a modulů
12. Možnosti zpracování a vizualizace dat
13. Přehled zpracování formátů pro výměnu dat - např. XML, CSV a JSON
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Ing. Martin Dostal, Ph.D. ,
-
Přednášející:
Ing. Martin Dostal, Ph.D. (100%),
Ing. Michal Nykl, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Ing. Martin Dostal, Ph.D. (100%),
Ing. Michal Nykl, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Hans Petter Langtangen. Python Scripting for Computational Science. 2009.
-
Doporučená:
Brian Kokensparger. Guide to Programming for the Digital Humanities: Lessons for Introductory Python. 2018.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Celkem
|
132
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Vysvětlit základní pojmy ze statistiky a matematiky na úrovni látky ze střední školy. |
Student má základní znalosti ohledně fungování počítače. |
Student zná základní formáty pro uložení textových informací. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
ovládat pc na pokročilé úrovni |
obstojně ovládat tabulkový procesor typu MS Excel |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Absolvováním student získá znalosti v oblasti přípravy, analýzy a zpracování dat různého typu. |
Základní znalosti v oblasti programování v Pythonu. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
praktickou schopností analyzovat data a vyvozovat z nich závěry |
student dovede předzpracovat a analyzovat textová vstupní data |
student je schopen ověřit hypotézu s využitím statistické analýzy dat |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Studenti budou získávat odborné znalosti zejména z přednášek s demonstrací, diskuzí a aktivizací studentů. |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|